Högskolan i Skövde
HP704U EN
Det kommer att hjälpa oss att bedöma hur framgångsrik kursen är och i vilken utsträckning deltagandet i kursen har bidragit positivt till att öka deltagarnas kunskaper och färdigheter.
Samtidigt hjälper frågeformuläret deltagarna att granska och reflektera över sin MIK och relaterade kunskaper och färdigheter, för att hjälpa dem att planera för professionellt och personligt lärande och utveckling i framtiden.
Formuläret består av frågor om nio "ämnen". Varje ämne är uppdelat i tre underämnen, med två frågor för varje underämne:
Den första frågan – en "Kunskapsfråga" – ber dig att betygsätta din övergripande nivå av förståelse och kunskap om underämnet.
Den andra frågan – en "Övningsfråga" – ber dig att betygsätta din förmåga att tillämpa denna förståelse och kunskap i din undervisning.
Nej. Deltagarna deltar frivilligt. Men att fylla i enkäten kommer att ge mycket värdefullforskningsdata för projektet.
Om du fyller i detta självbedömningsformulär kommer din identitet och dina uppgifter att behandlas konfidentiellt. All personligt identifierbar information som samlas in kommer att anonymiseras och endast användas för utveckling av kursen och dess genomförande och utvärdering. Resultaten av forskningen kan eventuellt publiceras för vetenskapliga ändamål, men kommer inte att ge en deltagare namn eller innehålla några identifierbara referenser. Information som samlas in från deltagarna lagras i enlighet med Europaparlamentets direktiv 95/46/EG och UK Data Protection Act (1998) och i enlighet med EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR).
Mer information finns i MIC-MAC:s"integritetsmeddelande" på projektets webbplats - http://micmac-project.eu/ - eller så kan du komma åt det här:
https://drive.google.com/file/d/1Hj69-YW3jLy8Rfet4uaFpUGT3Zsm7FVF/view?usp=sharing
Det finns också en "tillgänglighetsvänlig"version här:
https://drive.google.com/file/d/1ooISTWt6JBMzSuL9fcqxHcgQ9WFMCj0Q/view?usp=sharing
1.1
Ange att du förstår dina dataskydds- och integritetsrättigheter och samtycker till att tillhandahålla den information som krävs i detta frågeformulär för självutvärdering genom att klicka i rutan nedan.
Jag förstår mina dataskydds- och integritetsrättigheter och samtycker till att tillhandahålla den information som krävs i detta självutvärderingsformulär
1.2 Skriv ditt namn här (så att vi kan jämföra dina kunskaper och färdigheter före och efter utbildningen). Du kan förkorta ditt namn – t.ex. använda ditt förnamn och första bokstaven i ditt andranamn – eller använda en "pseudonym" (men du måste använda samma förkortning eller pseudonym idet uppföljningsformulär som kommer att levereras efter att du har avslutat kursen). (maximum 5 characters)
Skriv ditt namn här (så att vi kan jämföra dina kunskaper och färdigheter före och efter utbildningen). Du kan förkorta ditt namn – t.ex. använda ditt förnamn och första bokstaven i ditt andranamn – eller använda en "pseudonym" (men du måste använda samma förkortning eller pseudonym idet uppföljningsformulär som kommer att levereras efter att du har avslutat kursen).
2.1 Medie- och informationssystem och -strukturerHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för medie- och informationssystem och strukturer i en undervisningskontext?Till exempel:Veta vilka sociala mediekanaler som används, av vem och för vilka ändamål
Mycket låg
Mycket hög
2.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av medie- och informationssystem och strukturer i din undervisning?Till exempel:Använda sökmotorer på nätet för att hitta tillförlitlig information om leverantörer av sociala medier
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av medie- och informationssystem och strukturer i din undervisning?
Till exempel:
Använda sökmotorer på nätet för att hitta tillförlitlig information om leverantörer av sociala medier
Very low
Very high
2.3 Desinformationens orsaker och konsekvenserHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för desinformationens orsaker och konsekvenser i undervisningssammanhang?Till exempel:Kunskap om centrala begrepp, teorier och akademiska texter om desinformation.
Kunskap om centrala begrepp, teorier och akademiska texter om desinformation.
2.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av desinformationens orsaker och konsekvenser i din undervisning?Till exempel:Utvärdera för- och nackdelar med olika teorier om desinformation och komma fram till en balanserad syn på dess orsaker och effekter
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av desinformationens orsaker och konsekvenser i din undervisning?
Utvärdera för- och nackdelar med olika teorier om desinformation och komma fram till en balanserad syn på dess orsaker och effekter
2.5 Kritiskt tänkandeHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för kritiskt tänkande i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att veta hur man identifierar inkonsekvenser och fel i resonemanget
2.6 Hur skulle du bedöma din förmåga atttillämpa förståelse av kritiskt tänkande i din undervisning?Till exempel:Genom att utforma en inlärningsaktivitet som utvärderar en synvinkel för att avgöra hur stark eller giltig den är
Hur skulle du bedöma din förmåga atttillämpa förståelse av kritiskt tänkande i din undervisning?
Genom att utforma en inlärningsaktivitet som utvärderar en synvinkel för att avgöra hur stark eller giltig den är
3.1 EmpatiHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för empati i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Förstå fördelarna med att känna igen andra människors känslor och hur de relaterar till desinformation
Förstå fördelarna med att känna igen andra människors känslor och hur de relaterar till desinformation
3.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa empati i din undervisning?Till exempel:Utforska hur det känns att uppfatta information ur en konspirationsteoretikers synvinkel
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa empati i din undervisning?
Utforska hur det känns att uppfatta information ur en konspirationsteoretikers synvinkel
3.3 Emotionell medvetenhet och självförtroendeHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för emotionell självkännedom och självförtroende i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att förstå hur medvetenhet om dina känslor i vissa situationer underlättarett balanserat beteende i konfliktsituationer i klassrummet
3.4 Hur skulle du bedöma din förmåga atttillämpa emotionell självkännedom och självförtroende i din undervisning?Till exempel:Att bygga upp tid i en inlärningsaktivitet för deltagarna inventera och reflektera över de senaste händelserna, deras beteende/reaktioner på dem och känslorna bakom dem
Hur skulle du bedöma din förmåga atttillämpa emotionell självkännedom och självförtroende i din undervisning?
Att bygga upp tid i en inlärningsaktivitet för deltagarna inventera och reflektera över de senaste händelserna, deras beteende/reaktioner på dem och känslorna bakom dem
3.5 AnpassningsförmågaHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för anpassningsförmåga i ett undervisningssammanhang? Till exempel: Förstå de faktorer some leder till att beteendet fastnar, till exempel, en förankrad och ologisk ståndpunkt i ett ämne och repetitivt beteende
3.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa anpassningsförmåga i din undervisning?Till exempel: Att ta ledningen i en lärandeaktivitet för att få deltagarna att tänka utanför boxen
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa anpassningsförmåga i din undervisning?
Till exempel: Att ta ledningen i en lärandeaktivitet för att få deltagarna att tänka utanför boxen
4.1 SjälvsäkerhetHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för bestämdhet i ett undervisningssammanhang?Till exempel: Att vara medveten om och förstå de olika beteenden som människor kan tillämpa i situationer som framkallar ångest
4.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa bestämdhet i din undervisning?Till exempel: Att sätta upp regler i en inlärningsaktivitet som erkänner en deltagares rättigheter samtidigt som hänsyn tas till andras rättigheter
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa bestämdhet i din undervisning?
Till exempel: Att sätta upp regler i en inlärningsaktivitet som erkänner en deltagares rättigheter samtidigt som hänsyn tas till andras rättigheter
4.3 Interkulturell medvetenhet och kommunikationHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för interkulturell medvetenhet och kommunikation i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Förstå dina egna fördomar och beteenden när du tar itu med stereotyper och olika typer av desinformation
4.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa interkulturell medvetenhet och kommunikation i din undervisning?Till exempel:Öka medvetenheten om identitet i gruppen och uppmuntra studenterna att reflektera över sin egen identitet och relaterade element och hur dessa påverkar deras inställning till information
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa interkulturell medvetenhet och kommunikation i din undervisning?
Öka medvetenheten om identitet i gruppen och uppmuntra studenterna att reflektera över sin egen identitet och relaterade element och hur dessa påverkar deras inställning till information
4.5 KonflikthanteringHur skulle du bedöma din kunskap och förståelse för konflikthantering i undervisningssammanhang?Till exempel: Känna till de viktigaste kritiska incidenterna som vanligtvis ger upphov till konflikter i undervisnings- och inlärningssituationer när man arbetar med desinformation
4.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för konflikthantering i din undervisning?Till exempel:Agera bestämt i lämpliga situationer som involverar motstridiga positioner och beteenden practice?
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för konflikthantering i din undervisning?
Agera bestämt i lämpliga situationer som involverar motstridiga positioner och beteenden practice?
5.1 Medie- och informationskällor samt plattformar och verktyg för utvärdering och bedömningHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för medier och informationskällor samt utvärderings- och bedömningsplattformar och verktyg i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att känna till tillgängligheten och placeringen av faktagranskningsplattformar och deras tillförlitlighet
5.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av medie- och informationskällor samt utvärderings- och bedömningsplattformar och verktyg i din undervisning?Till exempel:Använda en faktagranskande webbplats för att bedöma information på nätet
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av medie- och informationskällor samt utvärderings- och bedömningsplattformar och verktyg i din undervisning?
Använda en faktagranskande webbplats för att bedöma information på nätet
5.3 Tillgång till och utvärdering av medier och information på nätetHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för onlinemedier och tillgång till och utvärdering av information i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Veta var du ska leta efter, bedöma och granska relevant onlineinformation för en inlärningsaktivitet
5.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av onlinemedier och informationstillgång och utvärdering i din undervisning?Till exempel:Använda en onlinesökmotor för att identifiera onlineinformation för en inlärningsaktivitet
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av onlinemedier och informationstillgång och utvärdering i din undervisning?
Använda en onlinesökmotor för att identifiera onlineinformation för en inlärningsaktivitet
5.5 Att arbeta med vetenskaplig evidensHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för att arbeta med evidens i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att veta vilka slutsatser man ska dra efter analys av statistiska bevis
5.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av att arbeta med evidens i din undervisning?Till exempel:Att kunna utveckla skräddarsydda inlärningsplaner för studenter på grundval av analys av deras inlärningsprofiler
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av att arbeta med evidens i din undervisning?
Att kunna utveckla skräddarsydda inlärningsplaner för studenter på grundval av analys av deras inlärningsprofiler
6.1 Att förstå livet på nätet Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för att förstå och vägleda studenternas online-liv i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att veta vilka sociala medier som rutinmässigt används av olika typer av studenter
6.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för och vägleda studenternas onlineliv i din undervisning?Till exempel:Använda en quizz-app för att utforska profilerna på sociala medier och använda klassens beteenden
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för och vägleda studenternas onlineliv i din undervisning?
Använda en quizz-app för att utforska profilerna på sociala medier och använda klassens beteenden
6.3 Säkerhet och trygghet på nätetHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för säkerhet och trygghet på nätet i undervisningssammanhang?Till exempel:Känna till de största utmaningarna och riskerna för enskilda personer – särskilt utsatta personer – vid användning av plattformar, tjänster och verktyg på nätet
6.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för säkerhet och trygghet på nätet i din undervisning?Till exempel:Tillämpa aktivt lyssnande i undervisnings- och inlärningsaktiviteter för att identifiera potentiella risker på nätet
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för säkerhet och trygghet på nätet i din undervisning?
Tillämpa aktivt lyssnande i undervisnings- och inlärningsaktiviteter för att identifiera potentiella risker på nätet
6.5 Ansvarsfull användning Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för ansvarsfull användning i undervisningssammanhang?Till exempel:Att vara medveten om de viktigaste rättsliga, etiska och sociala skyddsåtgärder som studenterna måste vara medvetna om när de delar och använder onlineinnehåll
6.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för ansvarsfull användning i din undervisning?Till exempel:Utveckla och genomföra strategier för att effektivt förebygga, identifiera och reagera på digitalt beteende som påverkar studenternas hälsa och välbefinnande negativt (t.ex. trolling).
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för ansvarsfull användning i din undervisning?
Utveckla och genomföra strategier för att effektivt förebygga, identifiera och reagera på digitalt beteende som påverkar studenternas hälsa och välbefinnande negativt (t.ex. trolling).
7.1 Välja MIK-innehåll och resurser onlineHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för att välja MIK-innehåll och resurser online i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att vara medveten om gemensamma plattformar som tillhandahåller resurser för MIK-undervisning
7.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att välja MIK-innehåll och resurser online i din undervisning?Till exempel:Utvärdering av tillförlitligheten hos digitala resurser som finns på nätet och kontroll av deras lämplighet för en målgrupp och specifika mål för lärande/utveckling
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att välja MIK-innehåll och resurser online i din undervisning?
Utvärdering av tillförlitligheten hos digitala resurser som finns på nätet och kontroll av deras lämplighet för en målgrupp och specifika mål för lärande/utveckling
7.3 Skapa och ändra MIK-resurser onlineHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för att skapa och modifiera MIK-resurser online i ett undervisningssammanhang?Till exempel: Veta hur man modifierar och bygger vidare på befintliga öppet licensierade resurser och andra resurser för MIK-undervisning där detta är tillåtet
7.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att skapa och modifiera MIK-resurser online i din undervisning?Till exempel:Genom att integrera en rad interaktiva element och spel i självskapade instruktionsresurser
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att skapa och modifiera MIK-resurser online i din undervisning?
Genom att integrera en rad interaktiva element och spel i självskapade instruktionsresurser
7.5 Hantera, skydda och dela MIK-resurseronline Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för att hantera, skydda och dela MIK-resurser online i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att veta hur man respekterar och korrekt tillämpar sekretess- och upphovsrättsregler
7.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att hantera, skydda och dela MIK-resurser online i din undervisning?Till exempel:Dela innehåll i virtuella lärmiljöer eller ladda upp, länka eller bädda in det, t.ex. på en webbplats eller blogg
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att hantera, skydda och dela MIK-resurser online i din undervisning?
Dela innehåll i virtuella lärmiljöer eller ladda upp, länka eller bädda in det, t.ex. på en webbplats eller blogg
8.1 MIK Lärande design och planering Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för lärandedesign och planering i en undervisningskontext?Till exempel: Känna till och anpassa digitala och didaktiska/pedagogiska/metodologiska strategier
8.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för lärandedesign och planering i din undervisning?Till exempel: Tillämpa en flipped classroom-metod i ett MIK-utbildningsprogram
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för lärandedesign och planering i din undervisning?
Till exempel: Tillämpa en flipped classroom-metod i ett MIK-utbildningsprogram
8.3 MIK-lärmiljöer Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för MIK-lärmiljöer i en undervisningskontext?Till exempel:Veta vilka digitala verktyg som ska användas när och i vilket syfte för att utveckla ett MIK-program
8.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för MIK-lärmiljöer i din undervisning?Till exempel:Förstå den tid som studenterna behöver för att använda digitala verktyg i en uppgift och bygga in tid i uppgiften så att de kan tolka uppgiften, bedöma sina alternativ, välja en strategi och korrigera den vid behov.
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för MIK-lärmiljöer i din undervisning?
Förstå den tid som studenterna behöver för att använda digitala verktyg i en uppgift och bygga in tid i uppgiften så att de kan tolka uppgiften, bedöma sina alternativ, välja en strategi och korrigera den vid behov.
8.5 MIK Vägledning och stöd Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för MIK-vägledning och stöd i undervisningssammanhang?Till exempel:Kunskap om mänskligt beteende och mänskliga prestationer; individuella skillnader i förmåga, personlighet och intressen; Lärande och motivation
8.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för MIK vägledning och stöd i din undervisningspraktik?Till exempel:Beräkna de relativa kostnaderna och fördelarna med potentiella undervisningsåtgärder för att välja den lämpligaste tillsammans med klassdeltagarna
9.1 Tillgänglighet och inkludering Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för tillgänglighet och inkludering i en undervisningskontext?Till exempel:Förstå studenternas digitala förväntningar, förmågor, användningsområden och missuppfattningar samt kontextuella, fysiska eller kognitiva begränsningar för deras användning av digital teknik och MIK-färdigheter
9.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för tillgänglighet och inkludering i din undervisning?Till exempel:Genom att beakta och reagera på potentiella tillgänglighetsproblem vid val, ändring eller skapande av digitala resurser och sträva efter att tillhandahålla alternativa eller kompensatoriska verktyg eller tillvägagångssätt
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för tillgänglighet och inkludering i din undervisning?
Genom att beakta och reagera på potentiella tillgänglighetsproblem vid val, ändring eller skapande av digitala resurser och sträva efter att tillhandahålla alternativa eller kompensatoriska verktyg eller tillvägagångssätt
9.3 Aktivt engagera studenter Hur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för att aktivt engagera studenter i ett undervisningssammanhang?Till exempel: Veta hur man använder digital teknik inom pedagogiska strategier som främjar övergripande färdigheter, djupt tänkande och kreativa uttryck för att stödja utsatta studenter i att förvärva relevanta färdigheter inom mångfald och inkludering.
9.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att aktivt engagera studenter i din undervisning?Till exempel:Använda en rad olika digitala tekniker för att skapa en relevant, rik och effektiv digital inlärningsmiljö, t.ex. genom att ta itu med olika sensoriska kanaler, inlärningsstilar och strategier
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för att aktivt engagera studenter i din undervisning?
Använda en rad olika digitala tekniker för att skapa en relevant, rik och effektiv digital inlärningsmiljö, t.ex. genom att ta itu med olika sensoriska kanaler, inlärningsstilar och strategier
9.5 Skapande av MIK-innehåll för egenmaktHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för skapande av MIK-innehåll för empowerment i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att veta hur man kan stödja studenterna att uttrycka sig på ett digitalt sätt och att modifiera och skapa digitalt innehåll i olika format på ett etiskt och ansvarsfullt sätt.
9.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av skapande av MIK-innehåll för att stärka din undervisning?Till exempel:Genomförande av utvecklingsverksamhet där studenterna använder digital teknik för att uttrycka sig och producera digitalt innehåll, t.ex. i form av text, foton, andra bilder, videor
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av skapande av MIK-innehåll för att stärka din undervisning?
Genomförande av utvecklingsverksamhet där studenterna använder digital teknik för att uttrycka sig och producera digitalt innehåll, t.ex. i form av text, foton, andra bilder, videor
10.1 Begrepp och värden för att bygga upp digitalt medborgarskapHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för begrepp och värderingar inom digitalt medborgarskap i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Kännedom om Europarådets handbok för utbildning av medborgare
10.2 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av begrepp och värderingar inom digitalt medborgarskap i din undervisning?Till exempel:Utforma en klassrumsdiskussionsaktivitet om falska nyheter med hjälp av material från Europakonventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av begrepp och värderingar inom digitalt medborgarskap i din undervisning?
Utforma en klassrumsdiskussionsaktivitet om falska nyheter med hjälp av material från Europakonventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna
10.3 Färdigheter för att bygga upp digitalt medborgarskapHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för att bygga upp färdigheter för digitalt medborgarskap i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Förstå hur din position och auktoritet, till exempel när det gäller användningen av sociala medier, kan påverka studenternas beslut och beteenden
10.4 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för digitala medborgarskapsbyggande färdigheter i din undervisning?Till exempel:Utforma en inlärningsaktivitet – till exempel skapa ett inlägg på sociala medier – för att göra det möjligt för studenterna att identifiera och bedöma konsekvenserna av varje handling och beslut de fattar.
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse för digitala medborgarskapsbyggande färdigheter i din undervisning?
Utforma en inlärningsaktivitet – till exempel skapa ett inlägg på sociala medier – för att göra det möjligt för studenterna att identifiera och bedöma konsekvenserna av varje handling och beslut de fattar.
10.5 Undervisningoch lärande för digitalt medborgarskapHur skulle du bedöma din kunskapsnivå och förståelse för undervisning och lärande för digitalt medborgarskap i ett undervisningssammanhang?Till exempel:Att veta vilka specifika digitala verktyg och undervisnings- och inlärningsmetoder som är mer effektiva för att stimulera öppen diskussion och samarbete
10.6 Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av undervisning och lärande för digitalt medborgarskap i din undervisning?Till exempel:Utforma en inlärningsaktivitet som presenterar exempel på etablerade och mindre kända nyhetssajter på nätet och diskutera skillnaderna i hur de presenterar ett visst ämne
Hur skulle du bedöma din förmåga att tillämpa förståelse av undervisning och lärande för digitalt medborgarskap i din undervisning?
Utforma en inlärningsaktivitet som presenterar exempel på etablerade och mindre kända nyhetssajter på nätet och diskutera skillnaderna i hur de presenterar ett visst ämne
Du har nu slutfört frågeformuläret. Notera din inloggningskod på fem bokstäver, eftersom du kommer att använda den igen när du fyller i samma frågeformulär i slutet av kursen.
Licensed to Högskolan i Skövde - evasys V9.1 (2455) - Copyright © 2023 evasys GmbHopens a new window. All rights reserved.